När ett företag eller en organisation växer behövs ibland en uppgradering till bättre och mer anpassade lokaler för verksamheten. Ju större företag desto mer komplicerad blir flytten.
Redan i början av flyttplaneringen bör ni se till att utnämna en intern flyttansvarig, en flyttgeneral eller kanske projektledare. Hen får även ansvaret att upphandla en pålitlig och prisvärd flyttfirma som är skickliga på just företagsflyttar. I valet av firma kan det vara smart att välja en som har flera års erfarenhet av just företagsflytt. Detta eftersom en företagsflytt är så mycket mer omfattande än en flytt av ett bohag från en bostad till ett annat. I och med den större omfattningen krävs därför också mer förberedelser och planering. När ni valt firman kan de vägleda er kring vad ni själva på företaget behöver utföra.
Så förbereder ni er företagsflytt
När du flyttar ett helt företag handlar det om en betydande mängd möbler, tunga lyft och även hantering av känslig utrustning som datorer. I en företagsflytt innebär dessutom större ansvar i och med att allt ska hållas i ordning, att rätt grejer ska till rätt plats och att uppmärkta prylar ska följas åt. Allt blir så mycket större helt enkelt. Den smarta och erfarna flyttfirman har checklistor som ni får i samband med uppstart av projektet. Listor som påminner er om alla avtal som ska flyttas, avslutas eller hanteras så väl som alla praktiska detaljer ni behöver sköta själva. Var smart – anlita en proffsig firma som kan företagsflytt.